EKO gastronomia

Rynek ma zmienne potrzeby. Chcąc nie chcąc, musimy na nie odpowiadać. Teraz Twój ruch. Zadbaj o to, aby Twoja gastronomia miała najwyższe standardy. Lokalni dostawcy i wysoka jakość produktów to jedno. Kolejną, nie mniej istotną sprawą, jest ekologia i związane z nią dobre nawyki! Pokaż swoim gościom, że zależy Ci na nich i propaguj dobre wartości.

Jest to niemożliwe, aby serwować dania wyłącznie na bazie w 100% organicznych składników dostarczonych najlepiej na 5 minut przed podaniem. Klienci zawsze doceniają starania. Wspieranie lokalnego rynku to zawsze dobry pomysł. W każdej okolicy znajdą się hodowcy, rolnicy i rzemieślnicy, którzy produkują zdrową żywność i podchodzą poważnie do kwestii jakości.

Do zagadnienia lokalności można podejść kreatywnie. Goście docenią menu sezonowe. Sezonowość to dobry pomysł. Świeże owoce i warzywa, właściwe dla pory roku w której rosną, znajdą uznanie. W ten sposób uniknie się też konieczności mrożenia produktów – a w związku z tym – utraty jakości. Ze względu na oczywiste utrudnienia, szczególnie mieszkańcy dużych miast docenią dostęp do lokalnych produktów.

Kiedy “wiemy co jemy”, możemy z pełnym przekonaniem zabrać dzieci do restauracji, w której znajdują się sprawdzone i pewne rozwiązania. Menu musi być nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim obfitować w niezbędne składniki i minerały, które dodatnio wpłyną na rozwój dziecka i zapewnią mu komplet wartości odżywczych.
Rynek gastronomiczny świadomie odpowiada na potrzeby klientów. Wiedza konsumentów rośnie. Nie zadowalają się przeciętnością. Poszukują coraz nowszych rozwiązań i biorą pod uwagę różne aspekty. Coraz więcej mówi się o ekologii. Podążając za duchem czasu, decydujmy się na proste rozwiązania, które zawsze są mile widziane.

Wymiana rurek z plastikowych na zbożowe to pierwszy dobry nawyk, który powinien wejść nam w krew. Jeżeli serwujemy gościom dania na talerzykach jednorazowych, niech będą one organiczne – np. ze sprasowanych otrębów. Papierowe kubki – choć nieco mniej wytrzymałe niż plastikowe – też są mile widziane. Torby papierowe też są już standardem. W dodatku można ich użyć wiele razy. Każdy na pewno znajdzie wygodne zastosowanie.

Pieczołowitość w przygotowaniu potraw dotyczy także ich dokładnego pochodzenia. Kupując jajka, wybierzmy te, które pochodzą z otwartego chowu. Nawet największe sieci dyskontów informują klientów o tym, skąd pochodzą sprzedawane jajka. Liczy się także ilość rzeczy, których można dowiedzieć się od obsługi i wyczytać z karty. Klienci bardzo często chcą znaleźć informacje o alergenach, rodzaju mąki czy o konserwantach. Zaplusujemy, gdy wykażemy się dokładnością. Równie mile widziana jest kawa z certyfikatem “fair trade”, który daje nam do zrozumienia, że kawa wyrosła na plantacji, gdzie zachowuje się wysokie standardy zatrudnienia.

Siłą ekologii jest przede wszystkim jej wpływ na środowisko naturalne. Dobrymi przyzwyczajeniami możemy zbudować bazę klientów, którzy to docenią i będą przywiązani do naszych standardów.

Dodaj komentarz

Koszyk

0
image/svg+xml

Brak produktów w koszyku